Co zrobić, gdy zapomnisz login lub hasło do bankowości online?
2021-11-12

Dostęp do bankowości online to bardzo ważna kwestia. W dzisiejszych czasach niemalże każdy chce mieć wygodny dostęp do swoich finansów poprzez bankowość elektroniczną - internetową i mobilną. Co jednak zrobić w sytuacji zapomnianego hasła lub loginu do konta? Jakie są dostępne opcje? Czy można szybko odzyskać utracony dostęp do rachunku bankowego bez zapisanego loginu abonenta? Sprawdźmy, co zrobić w takiej sytuacji i jak zabezpieczyć się na taką ewentualność.

Hasło i login do bankowości online – czy można je zapisać?

Hasła i loginu do swojego rachunku bankowego dostępnego przez przeglądarkę internetową lub aplikację mobilną bezwzględnie nie można zapisywać na kartkach, w notatnikach na urządzeniu mobilnym oraz wszędzie tam, gdzie niepowołane osoby mogłyby uzyskać dostęp do danych. Zapisywane w ten sposób informacje na temat bankowości online to wręcz proszenie się o kłopoty. Osoba, która uzyska do nich dostęp, będzie mogła przelać lub wypłacić praktycznie wszystkie środki znajdujące się na rachunku bankowym.

To ważne! Nigdy nie powinno się zapisywać danych takich, jak login i hasło w miejscach dostępnych dla osób trzeci. Można to zrobić w telefonie jednak tylko pod warunkiem, że ten jest chroniony mocnym hasłem lub odciskiem palca.

Zapomniane hasło do bankowości online – co można zrobić?

Istnieje kilka sposobów, dzięki którym można szybko odzyskać dostęp do bankowości online w razie zapomnianego hasła. Kiedy nie pamiętasz hasła logowania do swojego konta, bezzwłocznie skontaktuj się ze swoim bankiem np. przez infolinię, podając swoje dane osobowe lub numer klienta. Konsultant dokona szybkiej weryfikacji oraz prześle kod do wygenerowania nowego hasła dostępu bezpośrednio na e-mail lub smsem. Hasło dostępu możesz również odzyskać, wchodząc na oficjalną stronę banku, klikając przycisk „zapomniane hasło” lub podobny. W ten sposób przejdziesz na portal do odzyskiwania haseł, w którym trzeba podać numer klienta lub swój adres e-mail.

Zapomniany login – jak odzyskać dostęp do konta w banku?

Co możesz zrobić w sytuacji, kiedy zapomnisz loginu do swojej bankowości internetowej? Jest to numer lub nazwa nadawana podczas podpisywania umowy z bankiem. Dokumenty dotyczące konta warto trzymać więc w bezpiecznym miejscu, aby w razie potrzeby przypomnieć sobie najważniejsze dane potrzebne do logowania.

Ciekawostka! Wiele banków umożliwia nadawanie swojego loginu lub logowanie poprzez adres e-mail, dzięki czemu proces logowania na konto jest znacznie łatwiejszy. Wiąże się to jednak z pewnym ryzykiem, że dane dotyczące konkretnego konta będą łatwiej dostępne dla oszustów.

Gdzie znajdziesz swój numer klienta, kiedy go zapomnisz? Przede wszystkim w takich miejscach, jak:

  • Umowa z bankiem;
  • Skrzynka e-mail;
  • SMS.

W przypadki kiedy żadna z powyższych metod nie poskutkuje, konieczna będzie wizyta w oddziale konkretnego banku celem złożenia wyjaśnień i osobistej autoryzacji klienta. W placówce trzeba okazać ważny dowód osobisty, który był używany podczas podpisywania umowy. Co ciekawe, sprawę zapomnianego loginu można też załatwić telefonicznie, przechodząc kompletną procedurę weryfikacyjną.

Zapomniane dane logowania do bankowości internetowej – trzeba uważać!

W przypadku zapomnianych danych do logowania na konto bankowe warto pamiętać o tym, że kilkukrotne podanie złych informacji może skutkować zablokowaniem konta. Aby tego uniknąć, lepiej w pierwszej kolejności przejrzeć dostępną dokumentację lub skorzystać z pomocy konsultanta na infolinii, aby odzyskać potrzebne hasło lub login do bankowości internetowej.

Konta bankowe przejdź do rankingów

Udostępniamy dla ciebie najlepsze konta bankowe.

Zapisz się do newslettera